زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

۴۲ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

در حالی که حدود دو هفته به پایان سال جاری میلادی زمان باقی مانده است، شرکت‌های نرم‌افزاری تلاش می‌کنند تا نسخه‌های جدیدی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های خود را برای کاربران عرضه کنند. گوگل که می‌توان آن را یکی از فعال‌ترین مجموعه‌ها در این زمینه نام برد، امروز با عرضه نسخه جدید اپلیکیشن گوگل پلاس برای اندروید، از ۱۸ قابلیت جدید رونمایی کرد.

ر اساس اعلام گوگل، ویژگی‌های موجود در نسخه جدید اپلیکیشن پلاس "اشتراک‌گذاری و برقراری ارتباط را ساده‌تر و جالب‌از همیشه می‌کند".

از جمله تغییرات جدید این نسخه می‌توان به قابلیت ویرایش سریع اطلاعات پروفایل و آگاه‌سازی‌های فوری اشاره کرد که شما را نسبت به وجود مطلب جدید برای مشاهده مطلع می‌کند. همچنین حالا ویژگی‌ای وجود دارد که به کاربران امکان اشتراک در آگاه‌سازی‌های دایره‌های موبایلی را می‌دهد تا به کمک آن بتوانند با بخش اجتماعات که به تازگی به پلاس اضافه شده، از روی موبایل یا تبلت خود در ارتباط باشند.

نسخه جدید گوگل پلاس به شما اجازه خواهد داد عکس‌های موجود روی موبایل خود را با اندازه اصلی تا حجم ۵ گیگابایت در حساب خود ذخیره کنید. این ویژگی برای ذخیره کردن تصاویر با اندازه استاندارد محدودیت حجمی ندارد.

گوگل همچنین قابلیت‌های دیگری نظیر امکان اضافه کردن ابزارک مخصوص پلاس روی لاک اسکرین گجت‌های اندرویدی و کاهش حداقل پهنای باند مورد نیاز برای تماس‌های هنگ‌آوت به ۱۵۰ کیلوبایت را به نسخه جدید اپلیکیشن خود افزوده است.

بخش زیادی از این قابلیت‌ها از هم اکنون در نسخه جدید اپلیکیشن اندرویدی گوگل پلاس قابل استفاده هستند. گوگل پلاس با اعمال این تغییرات برای نسخه اندروید سرویس خود، بروز رسانی جدیدی را نیز برای کاربران iOS با اعمال برخی ویژگی‌های جدید عرضه کرده است

  • geek

در ویندوز۸ برای امنیت بیشتر اگر بعد از مدت زمان مشخصی سیستم فعالیتی انجام ندهد صفحه نمایش قفل ( lock screen ) می شود. این یکی از ویژگی های خوشمزه در ویندوز ۸ است, در این صفحه اطلاعاتی مانند ساعت ,روز هفته ,تاریخ ,پیغام ها ,ایمیل و همچنین وضعیت باتری و شبکه بیسیم سیستم شما نمایش میابد. آیا می شود این صفحه را سفارشی کنیم ؟ در حالت عادی خیر.

اما برنامه TuneUp IncrediLock ما را در این زمینه کمک می کند و به شما اجازه می دهد که  ویدجت های (widgets) جدید را به صفحه Lock screen اضافه کنید. همچنین با این برنامه می توانید یک یادداشت یادآوری (sticky notes) به صفحه Lock screen بچسبانید و یا تصویر خاصی را برای صفحه قفل شده در نظر بگیرید

برای دریافت برنامه از فروشگاه ویندوز در قسمت کادر جستجو نام TuneUp IncrediLock را وارد کنید و سپس بعد از نمایش نتایج جستجو در سمت چپ بر روی نام برنامه کلیک کنید

رابط کاربری برنامه بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده است. در صفحه اصلی کتابخانه تصویر ( pictures library ) شما می توانید به تصاویر هارد دیسک خود و همچنین تصاویر منتخب در اینترنت دسترسی داشته باشد. برای دریافت تصاویر منتخب اینترنت , برنامه IncrediLock آنها را در دسته بندی های مختلف مانند : حیوانات,طبیعت,علم و فناوری, و غیره سازماندهی کرده است

پس از انتخاب تصویر دلخواه (هارد دیسک خود یا وب ) و با کلیک بر روی آن گزینه “Set as my new lockscreen” در پایین سمت چپ نمایش میابد , که یا انتخاب این گزینه عکس پیش روی شما به عنوان تصویر پس زمینه صفحه قفل ویندوز (lock screen ) انتخاب می شود.

حال پس از انتخاب پس زمینه صفحه قفل ویندوز (lock screen) به سراغ ویجت ها (widget) می رویم. سلیقه های مختلفی برای انتخاب و نمایش ویجت ها برای هر کاربر مختلف است. در این قسمت یکی از پرکاربردترین آنها که به طور پیش فرض در خود برنامه هم وجود دارد , معرفی و نصب می کنیم. ویجت نت Sticky Note widget (یادداشت های مورد توجه و مهم ) یکی از برنامه کوچک بسیار کاربردی است که با یادداشت قرار ملاقات و یا یک کار شخصی و … و قرار دادن آن در صفحه lock screen به شما در یادآوری آنها کمک می کند.

در تصاویر زیر که در حالت صفحه lock screen نمایش یافته , می توانید اضافه شدن ویجت Sticky Note widget را مشاهده کنید.

به طور کلی برنامه TuneUp IncrediLock یک اپلیکیشن کارآمد برای رایانه و یا تبلت شما است. این برنامه به طور پیش فرض دارای یک ویجت است اما شما به سادگی میتوانید دیگر ویجت های مانند ,آب و هوا, قاب عکس, وضیعت پردازنده و غیره را از فروشگاه ویندوز (Windows Store)  دریافت کنید.

برای مشاهده و دریافت برنامه می توایند اینجا را مشاهده کنید.

منبع:gooyait

  • geek

با وجود اینکه خود کمپانی به طور علنی چیزی در باره وجود چنین تبلتی نگفته، ولی شنیده ها حاکی از در دست توسعه بودن یک تبلت غول پیکر توسط کمپانی دل است. تبلتی که می تواند یک شاخه کاملاً جدید را تعریف کند. البته که شما از آن برای مطالعه کتاب یا بازی کردن استفاده نخواهید کرد، بلکه دامنه استفاده آن، حتی فراخ تر از تبلت های امروزی خواهد بود.

دل و سایر کمپانی ها در حال بررسی این رده جدید از محصولات هستند و می خواهند قبل از هر چیز، ابتدا بازار محصولات بزرگ را از آن خود کنند. حالا که ویندوز 8 از راه رسیده، کوچ به این سیستم عامل که کاملاً برای دستگاه های لمسی بهینه است باعث شده کمپانی ها به شکلی کاملاً متفاوت از قبل درباره سخت افزار فکر کنند و تبلت هایی با اندازه بزرگ فقط یکی از چند رده ای هستند که تلاش خواهد شد در میان محصولات جدید قرار گیرند تا به مرور زمان مشخص شود که آیا ماندگار هستند یا خیر.

بهترین نمونه از متفاوت فکر کردن در سال اخیر، تبلت سرفیس است که با پایه پشتی و کیبورد-کاور سعی کرده چیزهای جدید را به رده تبلت های بیاورد و اگر به خاطر ویندوز 8 نبود، چنین تلاشی هرگز انجام نمی شد. گویا ویندوز 8 بستری شده برای متفاوت فکر کردن نسبت به خیلی از چیزها از جمله محدودیت های محصولاتی با شکل ها و اندازه های تثبیت شده از قدیم.

حتماً میز لمسی غول پیکر مایکروسافت را که تا پیش از معرفی تبلت های سرفیس، «میز سرفیس» نام داشت به خاطر دارید که حدود 7000 دلار قیمت داشت. به نظر می رسد کمپانی ها به دنبال این هستند که یک رده قابل حمل با ویژگی هایی مشابه آن به وجود بیاورند. نمایشگری در ابعاد یک کامپیوتر رومیزی، ولی قابل حمل با رابط لمسی مناسب. البته این رویکرد برای بازی خور ها خوب است ولی می تواند برای سایر کاربران هم تجربه های بیشتر و متفاوت تری را قابل لمس تر (!) کند. تصور کنید که از چنین نمایشگر بزرگی برای چه کارها که نمی شود استفاده کرد!

به نظر می رسد سال 2013، سال بزرگ شدن تلفن ها و تبلت ها است. شما چه فکر می کنید؟ آیا در این سال، سوپر تبلت ها هم در کنار سایر رده های محصولات، به بازار کامپیوتر های قابل حمل رونق خواهند بخشید؟

منبع:narenji

  • geek

گوگل امروز در وبلاگ Google Drive‌ به معرفی افزونه جدیدی برای کروم پرداخت که به نظر بسیار کارآمد می‌آید. افزونه Save to Drive به شما امکان می‌دهد تا بتوانید سایت‌های در حال مشاهده خود را به شکل عکس (کل صفحه و یا تنها بخش قابل رویت)، کد HTML‌ و یا به صورت آرشیو وب (با پسوند mth.) در اختیار داشته باشید.  بعد از نصب این افزونه می‌توانید نحوه ذخیره سازی را با رفتن در قسمت تنظیمات این افزونه تعیین کرده و از بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید و تنها با زدن دکمه این افزونه در نوار ابزار کروم، صفحه مورد نظر را ذخیره کنید. پس از نصب Save To Drive با کلیک راست بر روی عکس‌هایی را که در وب مشاهده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را به فضای گوگل درایو خود انتقال دهید. 

 افزونه جدید گوگل بعد از دریافت اطلاعات مورد نظر به شما اجازه می‌دهد تا سند خود را نامگذاری مجدد (Rename) و یا حتی در صورت نامناسب بودن، حذف کنید. به عبارت بهتر هر عملیاتی که تا قبل از این بر روی مستندات خود در این سرویس می‌توانستید انجام دهید، حالا بر روی این اطلاعات دریافتی نیز می‌توانید انجام دهید؛ از جمله قرار دادن در پوشه‌های دیگر و همچنین به اشتراک گذاری با دیگران که گوگل وعده آن را از طریق همین افزونه در نسخه‌های آینده داده است.

گوگل همچنین قابلیت‌های جدیدی نیز به سرویس درایو اضافه کرده است. از این پس می‌توانید با اسکرول کردن بر بروی عکس‌های خود، آن‌ها را بزرگ و یا کوچک نمایید. همچنین شما قادر خواهید بود تا با انتخاب گزینه Fit to page عکس‌ها را در اندازه‌ای مناسب ببینید. اما شاید مهم‌ترین بخش این قابلیت‌ها ایجاد توضیحات برای بخش‌های مختلف یک عکس است. در واقع اگر احتیاج دارید تا بخشی از یک عکس را با توضیحات استفاده کنید، می‌توانید با انتخاب آن قسمت نظر و نکته‌ای را در مورد آن به عکس اضافه کنید که در کنار عکس ظاهر خواهد شد. این افزونه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.



  • geek


اگر خواننده همیشگی ما باشید، حتما تینک پد X1 کربن لنوو را به خاطر دارید. اکنون لنوو این اولترابوک سبک و زیبای خود را به نمایشگر چند لمسی هم مجهز کرده و آن را به گارد ویژه محصولات ویندوز 8 خود افزوده است. این شرکت می گوید عرضه این مدل تینک پد، ادامه سیاست های جدید لنوو در عرضه کامپیوترهای ویندوز 8 با قابلیت هایی شبیه تبلت است.

این تینک پد جدید 20.8 میلیمتر ضخامت و 1.54 کیلوگرم وزن دارد، که کمی ضخیم تر و سنگین تر از مدل بدون صفحه لمسی آن است. البته دیگر مشخصات سخت افزاری و کیفیت صفحه نمایش همانند قبل باقی مانده و چیزی کم و زیاد نشده است. یعنی اینکه با اولترابوکی مجهز به پردازنده Core i5 یا i7 سر و کار دارید که رزولوشن نمایشگر آن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل است.

و همان طور که از اسمش بر می آید، بدنه این اولترابوک سبک وزن از فیبر کربن ساخته شده است. که به لنوو امکان داده وزن یک لپ تاپ ۱۴ اینچی را زیر 1.6 کیلوگرم نگه دارد. درباره عمر باتری آن هم، لنوو می گوید تینک پد جدید در شرایط کاری عادی تا 8.2 ساعت زنده خواهد ماند.

اگر شما هم به این اولترابوک ویندوز 8 علاقه مند شده اید، می توانید با قیمت ۱۴۹۹ دلار یکی از آنها را داشته باشید.

  • geek

امروزه گشت و گذار داخل شهر به راحتی و بدون گم شدن صورت می گیرد. این در حالی است که یک دهه پیش، وقتی من و شما گواهینامه رانندگی خود را می گرفتیم حتما یک نقشهٔ شهری هم می گرفتیم تا مبادا با رانندگی داخل شهر گم نشویم. منظور به چگونگی پیدا کردن مسیر در اطراف شهر است. بعد از مدتی که TomTom، گارمین و دیگر ابزارهای جی پی اس همانند گوشی های هوشمند گسترده شدند، نقشه کل جهان را در کف دست خود دیدیم.

زمانی که ما در استفاده از نقشه به مشکل خوردیم با گذشت زمان به سیستم ناوبری یا GPS تلفن های هوشمند و دستگاه‌های GPS روی آوردیم. اما سیستم GPS چگونه کار می کند؟ اگر برای شما هم این سوال مطرح است با ما در ادامهٔ مقاله همراه باشید.

ماهواره ها 

 
سیستم ناوبری یا GPS مخفف کلمهٔ Global Positioning System و به معنای سیستم موقعیت یابی جهانی میباشد که در واقع یک مجموعه ۲۴ تایی از ماهواره های است که در مدار زمین مستقر شده اند. اولین ماهواره GPS در سال ۱۹۷۸ به فضا پرتاب شد و مابقی ۲۴ عدد آن ماهواره ها در دسامبر ۱۹۹۳ تکمیل و از سال ۱۹۹۵ استفاده از آنها عملیاتی شد. هزینهٔ ساخت این سیستم ۱۰-۱۲ میلیارد دلار و هزینه های سالانه جهت نگهداری و تعمیر آنها ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. وزن هر ماهواره حدود ۲۰۰۰ پوند (حدودا ۹۰۸ کیلوگرم) می باشد. این ماهواره ها حدودا ۱۰ سال عمر کرده و از انرژی خورشیدی بهره می برند. چرخش هر ماهواره به دور زمین در هر روز حدود ۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه به طول می انجامد. ضمن اینکه این ماهواره ها در ارتفاع ۱۰۶۰۰ کیلومتری زمین قرار دارند.
 
ماهواره ها در ابتدا برای استفاده توسط ارتش ایالات متحده برای کنترل سلاح در نظر گرفته شده بود – سیستم با نام NAVSTAR شناخته می شد. اما در سال ۲۰۰۰، سیستم GPS را در مقیاس بزرگ با اشاره به ابزار جهانی بودن آن، افتتاح کرد. کاملا واضح است که این سیستم بارها و بارها فواید خود را به ما اثبات کرده است.
موقعیت ماهواره ها به گونه‌ایست که حداقل چهار ماهواره و حداکثر ۱۲ ماهواره توسط دستگاه GPS شما قابل مشاهده هستند. موقعیت ماهواره ای و مسیرهای مداری ماهواره ها با نام Birdcage یا قفس پرنده شناخته می شود. دستگاه GPS شما موقعیت دقیق خود را طی یک فرایندی به نام Trilateration توسط سه ماهواره پیدا می کند. بدین صورت که توسط ۳ ماهواره با ارسال امواج فرکانس بالا، سیگنال های رادیویی کم قدرت که با سرعت نور جابجا می شوند طی فرایند ذکر شده با محاسبات ریاضی و میانگین گیری از ۳ موقعیت اعلام شده توسط ۳ ماهواره، محل دقیق شما را شناسایی میکند. از آنجا که این ماهواره ها دارای یک الگوی ثابت مداری هستند و با ساعت های اتمی از رصدخانه نیروی دریایی ایالات متحده همگام سازی میشوند، این روند و عملکرد خواندن محل استقرار شما دقیق است.
 
اما برای بهبود دقت و صحت و بخصوص برای تعیین ارتفاع، دستگاه های GPS به طور معمول به دنبال داده ها از چهار یا تعداد بیشتری از ماهواره ها استفاده میکنند. به محض اینکه GPS موقعیت شما را پیدا کند، میتواند نقشه راه، سرعت و سایر اطلاعات همانند طلوع و غروب خورشید را تعیین کند. 
 
* برای درک بهتر عملکرد Trilateration مطالعه صفحهٔ ویکیپدیای این موضوع در "این آدرس" توصیه می شود.

سیستم ناوبری
 
دانستن مکان، سرعت و ارتفاع خود –و حتی فرد دیگری- یک ابزار فوق العاده قدرتمند است، با پیامدهای بسیار گسترده تر از استفادهٔ نظامی. اما در این مرحله، از این سیستم برای کمک به مردم در سفرها استفادهٔ بسیار مفیدی می شود، چه با پای پیاده باشند یا ماشین و یا قایق. اما ابزار GPS برای خلبانان هواپیما نیز فوق العاده مهم است. استفاده از GPS در هواپیما برای جلوگیری از برخورد هواپیماها حین پرواز و به زمین است.
 
سیستم ناوبری GPS در حال حاضر در یک سری از اپلیکیشن‌ها و برنامه ها در حال ارائهٔ خدمات است و به مرور زمان، دولت‌ها نیز با استفاده از این فناوری و به اشتراک گذاری داده‌ها می توانند در بهبود مشکلات ترافیکی شهری کمک کننده باشند. علاوه بر این شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که می توانند از این خدمات ارائه کرده و یا حتی از خدمات ارائه شده بر روی GPS استفاده کنند. Inrix محصولی است که با همکاری شرکت فورد اقدام به ارائه اطلاعات ترافیکی با استفاده از سنسورهای جاده ای GPS می کند. شرکت TomTom یکی از معروفترین شرکت های ارائه دهنده دستگاه های GPS که بیش از ۶۵ میلیون دستگاه ناوبری شخصی فروخته است و همچنین هزاران هزار برنامه و اپلیکیشن که با کمی جستجو می توانید بهترین آنها را برای دستگاه تلفن هوشمند خود پیدا کنید.
 
چرا GPS شما گاها با خطا مواجه میشود؟
 
تکنولوژی GPS همانطور که ابزار فوق العاده بزرگ و کارآمدی است، اما به طور قطع کامل و بی عیب نیست. سیستم GPS اینگونه است که ماهواره ها با ارسال سیگنال و محاسبات مدت زمانی که سیگنال مورد نظر با سرعت ۱۸۶هزار مایل (حدودا ۳۰۰هزار کیلومتر) در ثانیه به دستگاه شما می رسد، برای تعیین محل شما از آن استفاده می کند. اما گاهی شما با تعجب متوجه می شوید نسبت به محل حقیقی شما، چند کیلومتر اختلاف وجود دارد که البته توضیحاتی نیز وجود دارد.

نخست اینکه سیگنال ارسالی و سیگنال دریافتی با عبور از تراکم های مختلف در اتمسفر ممکن است با مشکل تاخیر در دریافت یا ارسال مواجه شود و در محاسباتی که گفته شد اختلال و اشتباه پیش می‌آید.
 
دوم اینکه مجددا مشکل تاخیر در سیگنال ها را در مواجهه با ساختمان های بلند یا اجسام سخت داشته باشیم. حتی نفوذ سیگنال از شاخ و برگ متراکم نیز میتواند باعث تاخیر در دریافت و ارسال سیگنال شود.به همین دلیل است که عمدتا این سیستم در زیر زمین اصلا کار نمی کند.
 
و دلیل سوم ممکن است ساعت گیرنده خاموش باشد –قرار با این است که دستگاه به طور دائم با ساعت های اتمی به روز شود- و یا با ساعت اتمی کمی تفاوت داشته باشد. پس فاصلهٔ دریافت شده توسط گیرنده شما میتواند اشتباه باشد.
 
پیشتر در بالا توضیح دادیم که به طور معمول سه یا چهار ماهواره برای دریافت مکان دقیق شما با دستگاه هماهنگ هستند بنابراین در صورت تفاوت در ساعت ارسالی و دریافتی دقت محاسبات در عملکرد Trilateration را تحت تاثیر قرار دهد و مشخصا در تعیین محل شما اشتباه پیش می آید.
 
شما از چه ابزار یا اپلیکیشنی برای GPS به طور منظم استفاده می کنید؟


  • geek

این سوال که در عنوان پست آمده است، یک سوال کاملا مجاز و مشترک محسوب می شود، آنچه شاید برای بسیاری از کاربران وایبر مطرح باشد که چرا وایبر به صورت رایگان ارائه می شود و آیا این رایگان بودن مقطعی است و پس از مدت زمانی وایبر سرویس ها را با شارژ هزینه همراه خواهد نمود؟ برای پاسخ به این سوالات و پایان دادن به سردرگمی خودمان به سایت وایبر مراجعه کردیم، جالب است بدانید در بخش Help  پایگاه اصلی وایبر سوالی تحت این عنوان “ How can Viber be free”  مطرح شده است و وایبر خیلی شفاف به آن پرداخته است.

وایبر می گوید: ما اکنون به طور همزمان در کنار ارائه سرویس کنونی در حال کار بر روی خدمات برتر در آینده نه چندان دور برای تولید در آمد هستیم، ضمن آنکه افزودن ویژگی های بیشتر و بهبود پلت فرم نرم افزار نیز با ارئه نسخه های بروز رسانی در حال انجام است. اما آنچه منجر به کسب در آمد برای وایبر خواهد شد خدمات متفاوت و بیش از آنچه در حال حاضر وجود دارد و سیستم تماس رایگان و پیام کوتاه رایگان وایبر به وایبر است خواهد بود. وایبر خیال کاربران را راحت کرده است و با تاکید اعلام داشته است، رسالت اصلی ما سیستم تماس و پیام رایگان وایبر به وایبر است و این هرگز تغییر نخواهد کرد. همچنین وایبر این اطمینان را به کاربران می دهد که هرگز شماره های آنها و اطلاعاتشان به عنوان اسپم شناخته نخواهد شد و سیستم امنیتی آنها در مقابل اعتماد کاربران همیشه مستحکم خواهد ماند.

  • geek

در حالی که گوگل مشغول عرضه اینترنت یک گیگابیتی در برخی نقاط آمریکا است و قصد دارد آن را گسترش دهد، اکنون نوبت به شرکت مخابراتی BT رسیده که اینترنت فوق سریع ۱۰ برابری خود را رونمایی کند. این سرویس به هر مشتری پهنای باندی بالاتر از حداکثر اینترنت شبکه رسانه ای المپیک لندن اختصاص می دهد.

چندی است استفاده آزمایشی از اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در تعدادی کارخانه آغاز گردیده است. BT این اینترنت را در کنار سرویس قبلی ۳۳۰ مگابیتی کارخانه بر روی همان فیبرهای نوری راه اندازی کرده است. جالب است بدانید که میانگین پهنای باند فعلی کاربران در بریتانیا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است.

بی تی می گوید این مرحله آزمایشی اولیه بر اساس تکنولوژی جدید فیبر با نام XGPON انجام شده که توسط شرکت چینی ZTE توسعه یافته است. برای دریافت این سرویس دفاتر اصلی کارخانه مورد آزمایش مستقیما با استفاده از فیبرنوری به مرکز مخابراتی متصل شده است. حالا این کارخانه که آرکول نام دارد اولین کسب و کار در بریتانیا است که از چنین رکوردی در سرعت اینترنت بهره می برد.

بی تی امیدوار است با پیاده سازی این پیش نمایش موفق از سرویس جدید خود، بتواند به مشتریان بالقوه اش نشان دهد که با همان فیبرهای نوری فعلی می توانند از سرعت های بسیار بالاتری بهره ببرند. ارتقاء مراکز ارتباط و مبادله و تجهیزات کاربران، برای ایجاد این تفاوت بسیار عظیم کافی به نظر می رسد و نیازی به تغییر زیرساخت نیست.

اجرای این پروژه ابتدا از منطقه Cornwall آغاز خواهد شد. زیرا پیش از این با حمایت مالی اتحادیه اروپا، صدهزار خانه و مرکز اداری این بخش به شبکه فیبر نوری بی تی متصل شده اند.

  • geek

Select! نام موزیک پلیری جدید برای تبلت های اندرویدی است. در این نرم افزار صفحه پخش موزیک بسیار کاربردی طراحی شده است و شما همزمان با پخش موزیک به پلی لیست، فولدر های موزیک و قسمت وضعیت پخش دسترسی دارید؛ البته این کار کمی باعث شلوغ شدن محیط نرم افزار شده و ظاهر چندان زیبایی را ایجاد نکرده است! دسته بندی موزیک ها بر اساس نام/سبک/آلبوم، پلی لیست پیشرفته، قابلیت Drag & Drop و چندلمسی، جستجوی سریع بین موزیک ها، تنظیمات اکولایزر، حالت تمام صفحه، پخش موزیک در نوار وضعیت/Notification، پشتیبانی از فرمت های mp3, mp4/m4a, aac, wma, ogg vorbis, flac, wav, aiff، حالت نمایش عمودی و افقی و سازگاری با تبلت هایی با صفحه نمایش ۷ و ۱۰ اینچ از امکانات این نرم افزار است

لینک دانلود

منبع:10android


  • geek

Pudding Camera نرم افزاری حرفه ای برای عکاسی در گوشی و تبلت های اندروید است. نرم افزار دارای شکل های مختلفی برای عکاسی است و در کنار آن نیز ۷۲ افکت زیبا را برای استفاده در عکس برداری فراهم آورده است. این شکل ها شامل عکاسی به سبک دوربین های مختلف است! به عنوان شما می توانید دوربینی را در نرم افزار برای عکاسی انتخاب کنید که دارای ۳ لنز است! در این صورت تصویر گرفته شده به سه قسمت تقسیم می شود که هر یک قسمتی از یک تصویر کلی را به تشکیل می دهد. نرم افزار دارای ۱۰ شکل دوربین عکاسی مختلف و تنظیماتی جهت بهتر نمودن کیفیت عکس برداری است.

لینک دانلود

منبع:10 android

  • geek