زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نام خدا،جلسه امروز رو می خواهیم اختصاص بدیم به اشنایی با نحوه کار تقویم در برنامه نویسی اندروید و دریافت اطلاعات از اون.برای کار کردن با تقویم در اندروید راه های مختلفی هست  ولی ما در این آموزش با  نوع پرکاربرد  DatePickerDialog آشنا خواهیم شد.

برای شروع کار یک پروژه جدید ایجاد می کنیم و اسمش رو DatePickerDialog  قرار میدیم،بر روی لایه برنامه از دو تکست ویو برای نمایش متن و دیگری برای نمایش تاریخ دریافت شده از تقویم  و از یک دکمه برای فراخوانی تقویم استفاده کرده ایم.(کدهای کامل لایه برنامه activity_main.xml).


ادامه آموزش

  • geek

محیط در بازاریابی کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار پویا است. و به دنبال آن نیاز ها و خواسته‌های مشتریان هم با توجه به ویژگی های محیطی تغییر پذیر هستند و در واقع به عوامل محیطی بستگی دارند. سازمان‌ها و کارخانه‌های بزرگ سعی می کنند که سرمایه گذاری را با افزایش دادن میزان منابع تولیدی و کنترل کردن توجهات  به نوآوری در محصولات انجام دهند. به راستی که کسب و کارهای کوچک و متوسط برای ماندن در رقابت‌ها و پیروز شدن به توانایی‌هایی برای نوآوری نیاز دارند. خب، نوآوری چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال به پنج منبع نیاز داریم، که به این ترتیب هستند:

معرفی محصول جدید و یا خلق ویژگی‌های جدید برای اضافه کردن به محصول موجود.

معرفی روش جدیدی برای تولیدات جدید و یا اضافه کردن روش های جدید به روش‌های سابق.

بازگشایی یک محصول جدید.

کشف کردن منابع جدیدی که برای محصولات و کالاها به کار گرفته می‌شود.

ساخت یک محصول جدید پس از چند دهه که این روش برای استفاده از نو آوری‌های جدید بسیار به کار گرفته می‌شود.

علاوه بر تمام این دیدگاه‌های اقتصادی بیان شده است که نوآوری باید از دیدگاه خاصی انجام شود که تمام جنبه‌های تجاری زمان حال و آینده را تحت پوشش قرار دهد و فرصت‌های محیطی را از آن ها استخراج کند. اکنون اجازه دهید که به توسعه محصولات جدید و نقش آن ها در کسب و کارهای کوچک و متوسط اشاره کنیم. تفاوت‌های کسب و کارهای کوچک و متوسط و سازمان های بزرگ در این است که چگونه از محیط‌ها استفاده می‌کنند. و می‌توان آن را تا جایی بسط داد که نشان دهد چه نوع محصولاتی را تولید می‌کنند.

درک درست از بازاریابی فرآیندی از تولیدات محصولات جدید را نشان می‌دهد که در شکل زیر به آن اشاره شده است. این فرآیند از تولید ایده‌ها شروع می‌شود و بعد از آن ایده‌ها غربال می‌شوند و این به معنایی باز بینی ایده‌هایی است که به ذهن خطور کرده است. ایده پردازی در نهایت باید به جایی برسد که فهم ایده را برای دیگران هم آسان کند و بتوان ایده را برای سازمان ها به کارگرفت. این می‌تواند به ویژگی محصولات کمک بزرگی کند. در مرحله تحلیل کسب و کار مراحل تجاری ارزش‌ها و شرایط اقتصادی هم برای محصول در نظر گرفته می شوند و اگر تحلیل تجاری به خروجی ها مرتبط باشد محصول ایجاد خواهد شد زیرا ویژگی‌های نهایی برای آن در نظر گرفته شده است. برای توسعه دادن این شرط می توان از نمونه سازی استفاده کرد تا محصول مشابه را برای بازار هدف در نظر بگیریم، و به استراتژی های مورد نظر در بازار ها نزدیک تر شویم.

توسعه محصول جدید معمولا در کسب و کارهای کوچک و متوسط اتفاق می‌افتند و کارآفرینان در ایده کم نمی‌آورند. هرچند که کسب و کارهای کوچک و متوسطی جدید زیادی در این زمینه شکست خورده‌اند. یکی از دلایل رایج این امر، کمبود مالی برای بکارگیری مفهوم است. اهمیت مالی در توسعه محصول جدید بسته به نوع صنایع متفاوت است. البته ویژگی های توسعه محصول جدید  در صنایع مختلف متفاوت است. صنایع معمولا به دنبال این هستند که ارزش مالی محصولات هزینه‌هایی را که آنها کرده‌اند جبران کند. که این قضیه گاهی عملی شدن ایده‌های جدید را به تاخیر می‌اندازد. در حقیقت در بعضی مثال‌ها هنگامی که نوآوران به دنبال جذب سرمایه برای توسعه محصول جدید هستند، ایده محصول ممکن است توسط نوآوری‌های جدید کاربرد خودش را از دست بدهد. از یک چشم‌انداز متفاوت، بسیاری از مدیرمالکان بر روی توسعه محصول جدید  ها با حذف بعضی از فازهای ضروری آن در فرآیند سرمایه گذاری می‌کنند. بعضی از آنها گاهی در مورد ایده محصول خیلی اشتیاق دارند و فراموش می‌کنند که این محصول باید نیازهای مشتریان هدف را برآورده کند.

مراحل توسعه محصول جدید. مواردی وجود دارد که نوآوران محمصولاتی را بدون محاسبات و در نظر گرفتن تحلیل‌های کسب و کاری به بازار ارائه می‌دهند، بدون اینکه بدانند که آیا از نظر تجاری واقعا محصول می‌تواند به موفقیت برسد یا خیر. باید در نظر داشت که یک محصول جدید، اگر واقعا شکافی را در بازار پر نکند یا یک مزیت رقابتی برای شرکت ایجاد نکند به چه دردی می‌خورد. مطالعات نشان می‌دهد که کسب و کارها ارتباط تنگاتنگی با نو آوری‌هایی که در آن ها اتفاق می افتد دارند. سه گروه از کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اساس نوآور بودن محصولات شناسایی شده‌اند:

مقلدای مستقیم (سطوح پایینی)

نوآوران محصولات (سطوح بالایی)

نوآوری مفهومی (سطوح میانی)

در این دسته بندی نوآوران مد نظر قرار گرفته‌اند و نشان می‌دهند که چه کسی نو آوری های تاثیر گذارتری را برای محصولات انجام داده است و تا چه اندازه به علاقه مصرف کنندگان و مشتریان اهمیت داده است. به دنبال آن مشتریان باید ایده های نو آورانه خود را با دو گروه اصلی نو آوران مقایسه کنند. و هرچه این ایده ها به ایده های عملی نزدیک تر باشند میزان رضایت ها بالاتر می رود و مشتریان از محصولات بیشتر استفاده می کنند و تجارت ها هم موفق تر خواهند بود

  • geek