زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


مدل مو

اگه نظر منو بخواین، مدل موی گیک ها به دو بخش تقسیم میشه : مرتب و کمی به هم ریخته. این که کدوم مدل رو انتخاب میکنین کاملا به جنس موی خودتون بستگی داره، مثل فر یا زبر یا صاف بودن. اما جدا از این، باید هرگیکی به موهای خودش برسه و اونو مطابق شخصیت خودش درست کنه. مثلا من خودم از موی صاف و روی پیشونی افتاده خیلی خوشم میاد و اکثرا هم این نوع رو پیشنهاد میکنم. یه چیزی مشابه عکس زیر:

چون وقتی این مدل مو با یه عینک مثل عینک بالا یا مواردی که در ادامه بهشون میپردازیم ترکیب میشه زیبایی خاصی رو به صورت میده و از نظر خودم جذابیت بیشری داره. برای مدل موهای به هم ریخته یا فر هم مدل موی زیر خیلی روی مد و طرفدارای زیادی رو بین گیک ها داره:

در کل من خودم توصیم اینکه اگه موهای صافی دارین، سعی کنین موهاتونو بلند کنین ( نزدیکای لب رو من توصیه میکنم) و روی صورتتون بندازین. از اتو کشی و چیزای اضافی زدن هم خودداری کنین چون موهای صاف و روی صورت افتاده واقعا زیبایی خاصی دارن:

برای مدل موی خانم ها هم من در جایگاهی نیستم که نظر بدم ولی تاجایی که اطلاع دارم، گیک های خانم اکثرا به مدل موی صاف و بلند علاقه دارن:

در کل سعی کنین اون شکل موهاتونو حفظ کنین و زیاد با مواد شیمیایی، موهاتونو از بین نبرین. قشنگی یه گیک به مدل موهای خاصش، پس از مدل موهایی که تو کشور رواج پیدا کرده زیاد تقلید نکنین و مدل موی اختصاصی خودتونو داشته باشین.

عینک

این یه مورد رو واقعا بهش علاقه دارم. اول اینکه پیشنهاد من اینکه زیاد از این عینکای دودی و تقریبا دایره ای شکل استفاده نکنین چون به نظرم اصلا زیبایی خاصی ندارن به خصوص برای گیک ها. دوم هم اینکه از عینکای قابدار بزرگ بیشتر استفاده کنین. مثلا یه چیزی مثل عینک زیر:

خانم و آقا هم نداره، به هرگیکی این مدل عینکا میان. البته تو کشور از این مدل عینکا زیاد استفاده میشه اما بعضیاشون شکل خاصی دارن و میتونن کمی تمایز ایجاد کنن:

در کل از عینک های خاص و متفاوت زیاد استفاده کنین، چون وقتی میایم و به هر شخصیت معروفی نگاه میکنیم، اکثرشون عینک خاص خودشونو به چشم میزدن و میزنن.

لباس

این مورد واقعا بحث زیادی میخواد و نمیشه به این راحتیا در مورد بحث کرد اما من خودم چندتا پیشنهاد رو آماده کردم و خیلی دلم میخواد که شما تیپ های مورد علاقتونو هم باما در میون بذارین.

اولین چیزی که پیش میاد، رنگ لباس که اکثریتمون قبول داریم که رنگ های تیره ای مثل سیاه، شدیدا به گیک ها میان و اکثر گیک ها به این رنگا علاقه دارن. البته انتخاب رنگ کاملا به روحیات خودتون برمیگرده، اما من خودم ست لباسایی رو که کاملا مشکی هستنو خیلی دوست دارم و برای مثال هم مورد زیر رو واقعا میپسندم (هدف رنگ لباس)

اما در مورد خود لباس، من به شخصه دو مدل رو خیلی دوست دارم. یکی کاملا شیک و تا حدودی کلاسیک، یکی هم اسپرت اما نه کاملا اسپرت بلکه یه ترکیبی از کلاسیک و اسپرت. تصاویر رو ببینین بهتر متوجه میشین:

من خودم لباسای زمستونی و پاییزی رو خیلی بیشتر میپسندم چون کلا به لباسای بلند مثل پالتو و بارونی علاقه زیادی دارم و ترکیبشونو با یه پیراهن مردونه و تیره محشر میدونم:

در مورد خانما هم مواردی مثل تصویر زیر رو واقعا شیک و زیبا میدونم:

در کل، اگه میخواین از لباسای کلاسیک و تیره استفاده کنین، سعی کنین یه ست کاملی رو داشته باشین و لباس رو همون تیره حفظ کنین. برای مثال شلوار، کت و پیراهن خاکستری و مشکی یه ترکیب فوقوالعاده ای رو بوجود میارن و تو لباسای اسپرت هم به نظرم شلوار سرمه ای با پیراهنای روشن و کفش های تا حدودی تیره، مثل قهوه ای ترکیب جالبی میشن. البته اسپرت منظورم اسپرتی که همه میپوشن نیست و باید تمایزاتی رو بوجود آورد واسه همینه که ترکیب رنگ پیشنهادیم بازم تا حدودی تیرست:

موارد اضافی

خیلی چیزای دیگه ای هم هستن که به یه گیک ویژگی های متمایزی میدن. مثلا همین کیف های دوشی، دستبند های رنگی که خودم عاشقشونم، گردنبند هایی با طرح های متفاوت، ساعت های تا حدودی میتونم بگم عقربه دار و با شکل طرح دایره ای، کیس های موبایل با طرح های گیکی و موارد دیگه ای که تعدادشون کم نیست. برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب توجه کنین:

ساعتای زیادی هستن که طرح های جالب و متفاوتی دارن و معمولا هم قیمت آن چنانی ای ندارن (اساس مطلب برروی هزینه نبود و نیست و در آخر بیشتر توضیح میدم) میتونین از این ساعتا بخرین و با ست کردنشون با استایلتون، یه ظاهر خاص گیکی به خودتون بدین.

در مورد کیف هم در مقاله های قبلی چگونه یک گیک باشیم کامل نوشتم و درخواست میکنم اونو بخونین، اما خلاصه بگم که داشتن یه کیف به خصوص کیف های دوشی شدیدا تیپ گیکی ای رو به شما القا میکنن.

در مورد کارای دستی مثل دستبند، گردنبد و این چیزا هم باید بگم که پیشنهادشون نمیکنم حتما ازشون استفاده کنین چون خیلیا شاید به این چیزا علاقه ای نداشته باشن و چیزای واجبی هم نیستن، اما از اونجایی که این آثار، اکثرا ظاهر یکتایی دارن، باعث میشن یه تیپ خاصی پیدا کنین و تا حدودی زیادی تمایز رو احساس میکنین. مرد و زن هم ندارن و با هرتیپی، چه کلاسیک چه اسپرت کاملا هم خونی دارن. کلا تو انتخاب این چیزا، به طراحیشون توجه داشته باشین و چیزای گیکی رو انتخاب کنین.

تیپ خودمون، خودمونم انتخاب میکنیم

من از نوشتن این مقاله چندتا هدف دارم، یکی اینکه بگم ما نباید تابع تیپ بقیه باشیم و همیشه روی استایل و ظاهر خودمون بمونیم. مورد دیگه اینکه نباید فکرمونو بذاریم روی لباسای مارک دار و گرون و این چیزا، نه اصلا اینطوری نیست و مد هیچ وقت تو چیزای گرون و تجملی خلاصه نمیشه. خود من هیچ وقت لباس مارک دار و چیزای گرون نخریدم و هیچ وقتم همچین کاریو انجام نمیدم، در عوض همیشه لباسایی میخرم که هم کیفیت خوبی داشته باشن هم اینکه چیزی باشن که خودم بهشون علاقه دارم.

شما هم نگران مارک لباستون نباشین و بیشتر روی این مورد فکر کنیم که چطور لباسایی که دارین رو به زیبایی با هم ست کنین و مطمئن باشین اینطوریه که شما استایلی رو برای خودتون میسازین که مختص خودتون و فقط برای خودتون ساخته شدست. اگه به گیک های خارجی نگاهی بندازیم، اکثریتشون، به جرات میگم اکثریتشون شیک پوش ترین افراد هستن و هر کدومشون ویژگی های خاص خودشونو دارن. پس اگه شما هم یه گیک هستین، از اون مدلای خسته کننده و قدیمی دست بردارین و استایل خودتونو بسازین.

 onever

  • geek