زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

استارت آپ شما، قسمت دوم: طرحی برای موفقیت

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵ ق.ظ

استارت آپ ها شرکت هایی نوپا هستند که رشد سریعی دارند و معمولا در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. این شرکت ها، ایده هایی نو دارند و بالقوه می توانند بسیار رشد کنند و در نهایت تبدیل به یک شرکت بسیار موفق شوند.


شرکت های موفقی مانند گوگل و فیسبوک در واقع استارت آپ هایی موفق بوده اند. توجه کنید که این استارت آپ ها از میان میلیون ها استارپ آپ دیگر که هرگز موفق نشده اند و اسمشان را هم نشنیده ایم، سر بر آورده اند. اما رمز موفقیت یک استارت آپ چیست. استارت آپ های موفق چگونه اند؟ جواب مشخص و معینی برای این سوالات وجود ندارد. در اینجا قصد داریم در یک مطلب چند قسمتی، به بعضی نکات مهم و قوانین سرانگشتی آن بپردازیم. تا بتوانید استارت آپی را که داخل گاراژ خانه تان راه انداخته اید را به شرکت بزرگی تبدیل کنید. پس در ادامه با ما باشید.


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_26_i.jpg

توصیه هایی برای ساختن یک شغل پردرآمد

- شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید ۱۰ سال دیگر به کجا برسید. سپس باید یک برنامه برای رسیدن به آنجا بریزید.


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_27_i.jpg

شما باید علاقه خود را پیدا کنید و به دنبالش بروید.


البته موانع بسیار بزرگی نیز بر سر راه شما هستند.


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_28_i.jpg

فکر شما ناخودآگاه جهان را ساکن تصور می کند. مغز شما فکر می کند که فقط شما دارید پیشرفت می کنید و بقیه مردم جهان سرجایشان ایستاده اند. اما در حقیقت همزمان با تغییرات در شما، رقبا و هر موجود زنده دیگری در جهان تغییر می کند.


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_29_i.jpg

مغز شما مغرور است و فکر می کند که همه به سرعت دانش عالی تان را تشخیص می دهند. او فکر می کند که لازم نیست به دنبال کسی باشد و سایرین به سراغ او خواهند آمد.
اما در حقیقت شما با کارکردن و تجربه معروف می شوید و به سایرین شناسانده خواهید می شوید.


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_30_i.jpg

«انعطاف پذیر باشید اما در عین حال در هدف خود ثابت قدم بمانید.» طرحی که شما برای موفقیت خود در آینده می چینید باید کاملا انعطاف پذیر باشد. باید همیشه برای روبرو شدن با یک محیط جدید آماده باشید. باید بتوانید با هر شرایطی سازگار باشید و از چیزی بگذرید. از همه چیزتان بگذرید اما زمانی که فشارها زیاد شد و مشکلات از هر سو هجوم آوردند مانند یک زنجیر محکم باشید، از رسیدن به اهداف تان دست برندارید و تسلیم نشوید.


هدف نهایی تان را برای خود کاملا روشن کنید.

برای رسیدن به این هدف به چه چیزهایی نیاز دارید؟ چه سرمایه هایی؟ به صورت کورکورانه شروع به خواندن و یادگیری نکنید. برای موفق شدن، نیازی نیست همه چیز را بدانید. فقط کافی است که در حوزه تخصصی خود با اطلاع ترین باشید.
فراموش نکنید:
- شما هرگز تمام علم بشر را یاد نخواهید گرفت.
- پس دانش های ناکامل خود را در زمینه کاریتان شناسایی کنید.


- و برنامه ای برای پر کردن این جاهای خالی بریزید.


اولویت اصلی با آموزش است (علم بهتر است از ثروت!)

911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_31_i.jpg

در روزهای اول شروع یک استارت آپ، اولویت اصلی را به یادگیری بدهید و به فکر سود مالی نباشید. به عبارت دیگر، بیشتر به فکر سرمایه های نرم (یادگیری) باشید تا سرمایه های سخت (پول). اگر این روند را ادامه دهید، به مرور زمان و در طولانی مدت، با دیدن پیشرفت تان، احساس خوشبختی می کنید و به ادامه دادن بیشتر امیدوار می شوید و کم کم پول فراوان به سمت شما جاری خواهد شد (بدون اینکه مستقیم روی کسب پول تلاش کرده باشید) این یک اصل مهم است.


آموزش در کنار کارکردن

911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_32_i.jpg

با کتاب خواندن صرف به هیچ جا نخواهید رسید. کار کردن به شما درس هایی می آموزد که برای ادامه مسیر کمک تان خواهند کرد. با کار کردن، شکست خوردن و تجربه اندوختن، انگیزه بهتری برای آموزش پیدا می کنید و می فهمید که کدام قسمت های دانش شما ضعیف است و باید بهتر شود. (یک بسکتبالیت فقط با درس خواندن موفق نمی شود. او همراه با آموزش، تمرین کند.)


دو قدم جلوترتان را پیش بینی کنید

911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_33_i.jpg

همیشه (هر هفته چند دقیقه یا چند ساعت) دست از کار بکشید و نگاهی به اوضاع بکنید. اگر در حال انجام یک پروژه هستید، به کمی جلوتر نگاهی بیندازید. بعد از این پروژه چه کاری بهتر است؟ انجام کدام کار بهترین است؟ انجام کدام کار شما را با سرعت بیشتری به موفقیت می رساند؟


هنگام نقشه کشیدن به این اصول توجه کنید: ببینید کدام حرکت دارای حداکثر مقدار و کیفیت شانس برای نزدیک شده به اهداف است؟ به این حرکت که ممکن است کاری ریسکی باشد طرح الف می گوییم. علاوه بر این طرح به یک «طرح ب» جایگزین، همراه با یک «طرح ی» مطمئن و غیرقابل شکست، نیز فکر کنید.


طرح الف

911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_34_i.jpg

مسیر اصلی، همان کاری که الان در حال انجامش هستید. کاری که فکر می کنید اگر به درستی پیش برود، شما را سریع تر به موفقیت می رساند.


طرح ب

طرح ب برای زمانی است که طرح اول جواب ندهد یا متوجه شوید که راه بهتری وجود دارد.


طرح ی (آخر)

911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_35_i.jpg

مدیریت بحران. طرح ی برای زمان هایی است که فاجعه رخ داده و همه کارها به خطا رفته اند. این طرح همچون قایق نجات است، زمانی همه چیز نقش بر آب شود. این طرح باید آنقدر محکم و غیر قابل تغییر باشد که در بدترین شرایط هم بتوانید آن را اجرا کنید و خود را نجات دهید. این طرح همان است که جلوی مردن یا بی خانمان یا اخراج شدن شما را می گیرد. در این طرح شما نیاز به باز آرایی همه چیز دارید تا بتوانید از اول شروع کنید.


لطفا فکر نکنید که شما هرگز شکست نخواهید خورد. بسیاری از شرکت های بزرگ بارها و بارها شکست خورده اند و طرح های خود را عوض کرده اند تا بالاخره موفق شده اند:


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_36_i.jpg

آیا می دانستید که فیلکر کار خود را ابتدا به عنوان یک بازی آنلاین چند نفره شروع کرد؟


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_37_i.jpg

آیا می دانستید پی پال در ابتدا فقط یک شرکت «کیف پول دیجیتال» بود؟


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_38_i.jpg

آیا می دانستید که «جری اسپرینگر» (مجری مشهور تلویزیونی)، شهردار سینسیناتی بوده است؟


911223-www-nardebaan-ir-startup-of-you_39_i.jpg

آیا می دانستید «شریل سندبرگ» (مدیر اجرایی فیس بوک) کار خود را از هند آغاز کرده است؟ او روی یک پروژه سلامت عمومی برای بانک جهانی کار می کرد.


پس برنامه های خود را به روش الف - ب - ی بریزید (ABZ Planning). یک طرح الف اصلی، یک طرح ب جایگزین و یک طرح ی غیرقابل تغییر و حتمی.

  • geek

موفقیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی