زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

RoboBee، کوچکترین ربات پرنده جهان

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ب.ظ

دانشمندان امریکایی به تازگی موفق به ساخت کوچکترین ربات پرنده جهان شدند. این ربات قادر است با استفاده از بال های بسیار نازک اش که ۱۲۰ بار در ثانیه حرکت می کنند، پرواز کند.

این ربات توسط محققان علمی در دانشکده مهندسی و علمی کاربردی دانشگاه هاروارد ساخته شده است. RoboBee نامی است که برروی این ربات گذاشته شده و دارای وزنی یک کبلوگرمی و تقریبا هم اندازه با یک سکه ۱ پنی می باشد. بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده و بال های آن هم از سرامیک نازک تولید شده است.  بال های این ربات از ماهیچه مصنوعی که توسط لایه هایی از یک ماده پیزوالکتریک ساخته شده اند، ایجاد شده است.

RoboBee پرنده، نشان دهنده نقطه اوج بیش از ده سال کار بر روی این پروژه است.

Robert J Wood، محقق اصلی این پروژه گفت: “این چیزی است که من در تلاش برای انجام آن به معنای واقعی کلمه در 12 سال گذشته بودم. ما تا به حال به توسعه راه حل ها از ابتدا، و برای همه چیز شدیم. ما می خواهیم یک کار بر روی یک جز را به پایان می رساندیم، اما زمانی که ما به مرحله بعدی می رسیدیم، پنج مشکلات جدید ایجاد می شد. این هدف در حال حرکت بود.”

سازندگان RoboBee می گویند این نوع ربات ها می توانند در نجات و عملیات بازیابی استفاده شوند. اگر این ربات می توانست به یک دوربین تجهیز شود، می تواند یک دستگاه نظارت فوق العاده موثر باشد.


  • geek

RoboBee

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی