زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

نام شرکت خود را چه می گذارید؟

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۰۰ ب.ظ

انتخاب اسم برای شرکت خود یکی از اولین و مهم ترین تصمیماتی است که باید گرفته شود.اگر نامی اشتباه را انتخاب کنید که سخت تلفط شود و یا نزدیک به نام یک شرکت دیگر باشد ، تاثیرات اساسی مخربی را بر روی برند خود گذاشته اید.

استیو مانینگ که مدیرعامل و موسس Igor است،راجع به بازی انتخاب اسم توضیح می دهد.

چرا یک اسم خوب مهم است؟

یک اسم خوب یک استارتاپ را از رقیبان خود متمایز می کند و به ساخت برند کمک میکند.همچنین باعث ایجاد درخشش در ارتباطات احساسی مشتری می شود.اگرچه اسم خوب یک استارتاپ را پایدار می سازد اما 90 درصد کسب و کارهایی نام هایی را انتخاب می کنند که مثل رقیبانشان است.به شرکت های هوایی نگاه کنید: اکثرا نام آنها جغرافیایی است مثل American, Southwest, Northwest, Alaska Airlines که تمیز دادن هر کدام از دیگری را مشکل می کند.خیلی سخت است که به جهان بگویید که شرکتی راه انداختید که نامش همانند بقیه است.

شما می توانید هزینه های بسیاری را برای تبلیغات صرف کنید که به مردم بگویید شرک شما متفاوت است و یا نام شرکت Virgin را بر روی هواپیما چاپ کنید.آن اسم پیغامی ارسال می کند که بله ما متفاوت هستیم.

 

چطور یک نام مناسب انتخاب کنیم؟

نام های عمومی جذاب یا احساسی نیستند.هیچ کس نمی خواهد که کل زمان پرواز خود را صرف حرف زدن با مسئولین شرکت های نامگذاری کند.ولی فردی که در کنار شما نشسته است با نام تجاری Igor به یاد می ماند.یک اسم خوب لایه های مختلفی از معنی و احساس را به همراه دارد.به طور مثال می توانید نام Oreo یا Snapple را انتخاب کنید که به یاد می ماند.

 

استارتاپ ها چه اشتباهاتی معمولا در انتخاب اسم مرتکب می شوند؟

وقتی که استارتاپ ها نام هایی مثل kwkly یا qwerly را انتخاب می کنند بیشتر به این فکر میکنند که نامی یکتا و بی همتا باشد بدون اینکه بدانند که شاید از نظر مردم مناسب به نظر نرسد.نام شما می بایست با دلایل کافی متفاوت باشد و توانایی ادای آن آسان باشد.نامی که ادا کردن آن سخت باشد مشتریان شما را پیدا نخواهند کرد.

بعضی ها هم هستند که در دیکشنری به دنبال نام می گردند.ولی هیچکس به معنی تعریف شده و دقیق کلمه دقت نمی کند.نامی که انتخاب می کند می بایست نشان دهد که کار شما چیست.نام The Chrysler Crossfire را در نظر بگیرید.در دیکشنری معنی مثبت و خوبی ندارد ولی بسیار مناسب است چون مثل نام ماشینی است که جیمز باند می راند.

شما یک شرکت را نام گذاری نمی کنید بلکه موقعیت آن شرکت را نام گذاری میکنید.


منبع:کاریا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی